Om het thema goed in te zetten hebben we een bezoek gebracht aan het maximiliaanpark (een kleine boerderij gelegen aan het metrostation 'Yzer'). Het was wederom een prachtige dag en de wandeling naar het park was al een beleving op zich. Langs het kanaal zagen we oa vele boten en een groot kasteel ('het klein kasteeltje' :).
Voordat we de boerderij betraden werden er afspraken gemaakt.. juf Rita deed enkele grappige dieren na.
Op zoektocht naar de dieren.
Fayssal probeerde de informatiekaart te lezen.
"Meester, kijk daar, paarden!" Toch vreemd dat er ook dieren bestaan die eruit zien als paarden en ezels genoemd worden. Daar werd later in de klas nog wat duidelijkheid over gebracht.
We mochten de ezels ook aaien. Wat waren ze zo zacht en lief.
Meneer de bok had duidelijk nood aan wat aandacht.
Wat leek het aantrekkelijk om hierop te spelen. Tot ik zei dat het een mesthoop was :-)
Terug in de klas bouwden we zelf boerderijen.
Het verhaal 'de broek van big' werd verteld, waarna we zelf een big knutselden.
Dit was het resultaat. Sommige biggen hadden ook een broek aan.
Op een heel groot vel papier schilderden we een varken.
In de boerderij hebben we ook konijnen gezien. Met onze vinger schilderden we konijnen.
Andere kinderen knutselden dan weer kippen.
In de klas bouwden we met kosteloos materiaal een boerderij na.
We knutselden 3D boerderijdieren om in de stallen van de boerderij te zetten.
Na een nachtje drogen werden de dieren geschilderd.
Als de verf droog was mochten de dieren naar hun stallen.
Met boerderij-handpop-dieren speelden we poppenkast.
Een heel erg populair spel; geluidenbingo. Wie herkent het snelst het geluid van een dier en reageert het snelst?
Maandag 16 mei blies Amine 5 kaarsjes uit! Gelukkige verjaardag!
Wat was het weer een moment om duimen en vingers van af te likken.
Amine koos een bellenblazer uit de cadeautjestrommel.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten